Mennyire számít igazából a vízfogyasztás a testsúlycsökkenés tekintetében?

Egész nyáron nagy hangsúly van fektetve a megfelelő mennyiségű vízfogyasztás fontosságára. De ahogyan a időjárás enyhül és a hőmérséklet csökken, könnyű elfeledkezni a megfelelő vízmennyiség beviteléről.
Próbáljunk meg most ősszel nem csak a hidratálás szempontjából gondolni a vízre… gondoljunk a vízfogyasztásra, mint egy fegyverre, a testsúlycsökkentés szolgálatában. Például tudta Ön azt, hogy ha több vizet fogyasztunk, akkor az nem csak a méreganyagoktól való megszabadulásban lehet segítőtársunk, hanem ennél sokkal többet tesz a ideális testsúlyunk megőrzéséért?

A VÍZ FELTURBÓZZA AZ ANYAGCSERÉT, AKÁR EGY EDZÉS

Az elfogyasztott víz hőmérséklete megváltoztathatja a test működését és annak a vízre való reagálását. Például a jeges víz fogyasztása szembeállítva a szobahőmérsékletű vizével, növelheti az elégetett kalóriáják számát. Mivel a jeges víz hidegebb, mint a test belső hőmérséklete, ezért azt fel kell melegíteni, mielőtt hidratálásként fel lehetne használni. Ez kalóriák égetését eredményezi.

VÍZZEL HELYETTESÍTHETJÜK A MAGAS KALORIATARTALMÚ ÜDÍTŐKET

Képzeljük el, hogy egy héten keresztül lecseréljük minden üdítőitalunkat vagy tejeskávénkat egy pohár vízre. Ugye mennyivel hidratáltabbak lennénk? Mielőtt cukros italt rendelnénk, kérdezzük meg magunktól: mikor ittunk utoljára egy pohár vizet? Értékeljünk újra a helyzetet, majd hozzuk meg a tudatos döntésünket a hidratálásról. Ha úgy döntünk, hogy ilyen módon elhagyjuk a cukros italokat a víz miatt, szánjunk egy percet a siker ünneplésére. Egy szívességet tettünk a testünknek.

A VÍZFOGYASZTÁS SEGÍT ABBAN, HOGY AZ EREDMÉLYEKET GYORSABBAN LÁSSUK

Nincs frusztrálóbb, mint a edzeni, de, nem látni annak eredményét: a különbségeket a testünkön. Nem számít, hogy mennyit kardiózunk, vagy mennyit izzadunk, ha nem vagyunk hidratáltak, akkor a test nem tud ugyanúgy teljesíteni.
Fontos, hogy a vízháztartás fel legyen töltve, mielőtt elmegyünk az edzőterembe, mikor a gépeken izzadunk, illetve az edzések után is. Így több zsírt tudunk elégetni, az anyagcserénk is gyorsabb lesz és hamarabb láthatjuk a befektetett munkák eredményét!